Mine tagasi

Meedialaager 2025 ehk “Sisuloome eriüksus” vallutas Harju maleva

6. märts 2025 - laager

Mis juhtub siis, kui noorkotkad võtavad sotsiaalmeedia vallutamise tõsiselt? Just seda saime kogeda 27.–28. veebruaril 2025, kui Kaitseliidu Harju malevas toimus Kaitseliidu noorteorganisatsioonide meedialaager – “Sisuloome eriüksus”. Seekord anname sõna noortele endile, et kuulda, mida nad laagrist kaasa võtsid ja mida see nende jaoks tähendas. Oma muljeid jagavad noorkotkad Rasmus Karro ja Kevin-Julius Kiviberg.

Noorte Kotkaste ja Kodutütarde meedialaager sai ellu kutsutud selleks, et meie noored saaks muuta oma loovuse ja kirgliku silma mõjuvõimsaks tööriistaks. Laagrilised õppisid, kuidas jutustada video- ja fotoloome teel lugusid ja näidata maailmale, kui äge ja tähendusrikas on meie tegevus. Nüüd on kindlasti huvi ka noortel endil jäädvustada üritusi, matku, võistlusi ja igapäevaseid seiklusi nii, et need inspireeriksid ka teisi kaasa lööma. Laagris saadud teadmised ja kogemused annavad osalejale võimaluse olla häälekandja, kes toob esile noorteorganisatsioonide elu ja vaimu igas Eestimaa nurgas.

Rasmus: “See polnud lihtsalt laager, see oli sotsiaalmeedia eriüksuse sünd! Noorkotkad ja kodutütred panid loovuse koos tööle, et õppida, kuidas teha sisu, mis päriselt kõnetab.”

Rasmus: “Laagri esimene päev viis meid otse sisuloomise telgitagustesse. Teadmisi jagas sotsiaalmeedia spetsialist Rio-Steffi Plaaser, kes avas meile uksed sellesse kiiresti muutuvasse maailma, kus iga kaader ja iga postitus võib määrata selle, kas su sõnum jõuab sadade või tuhandeteni. Mis on hea sisu saladus? Mis paneb algoritmid tööle? Kuidas teha reelse ja postitusi, mis jäävad meelde? Teooria ei jäänud ainult sõnadeks, saime kohe käed külge panna ja oma ideed ellu viia. Noored ja noortejuhid töötasid sünkroonis, et leida parimad võtted, tuua välja üksteise tugevused ja panna loovus maksimaalselt tööle. Lõpptulemus? Kaasahaaravad videod, mis tõestasid, et sisu loomine on samaaegselt kunst ja teadus. Õhtu ei möödunud vaid kaamera ees, analüüsisime oma töid, jagasime tagasisidet ja loomulikult sai ka palju nalja.”

Kevin-Julius: “Kõige suurem üllatus oli see, et sotsiaalmeedia sisu loomisel on nii palju pisikesi detaile, mis tegelikult määravad, kas su postitus jõuab inimesteni või mitte. See ei ole lihtsalt pilt või video – see on strateegia.”

Kevin-Julius: “Teisel päeval astus mängu fotograaf – Martin Dremljuga, kes näitas, kuidas isegi tavaline telefon võib muutuda professionaalseks tööriistaks, kui tead, kuidas valgust, kompositsiooni ja järeltöötlust õigesti kasutada. Saime praktilise ülesande, kuidas teha võimalikult kvaliteetsed ja lugu jutustavad pildid, mille tulemused üllatasid nii osalejaid kui juhendajaid. Fotograafia ei ole ainult klõps, see on oskus jäädvustada emotsiooni ja jutustada lugu, mis kõnetaks.”

Rasmus: “See laager pani mind täiesti uue pilguga vaatama seda, kuidas meie organisatsiooni sotsiaalmeediat teha. Saime aru, et see pole lihtsalt koht, kuhu pilte ja videoid postitada, vaid hea võimalus oma organisatsiooni nähtavust tõsta ja uusi noori kaasata!”

Rasmus: “Laagrit külastas ka Noorte Kotkaste peavanem Silver Tamm, kes tunnustas noori selle eest, et koolivaheaja veetmiseks valiti mitte lihtsalt puhkus, vaid uute oskuste omandamine ja panustamine organisatsiooni arengusse. Loomulikult ei jäänud laagrilised nälga, sest Harju ringkonna noorteinstruktor Inga Koitla ja tema tiim hoolitsesid selle eest, et meedialoomest kurnatud ajud saaksid korralikku kütust.”

Meedialaager oli millegi suurema algus. Siit said noored kaasa teadmised, mida oma malevates ja ringkondades rakendada, et luua paremat sisu ja jõuda rohkemate inimesteni. Noorte tagasisidele toetudes, võib vaikselt plaani pidada järgmisteks sarnasteks kohtumisteks. Ilmselt võtame järgmiseks ette fotomatka, kas rabas või mõnel võistlusmatkal.

Kevin-Julius: “Meie noorte meediamängud alles algavad! Siit edasi saame oma kodupiirkondades näidata, kuidas teha sisu, mis päriselt töötab.”

Fotod: “Sisuloome eriüksuslased